Nakon uspešnih konferencija u Novom Sadu, Nišu i Beogradu, #TeenTalk2015 održan je po prvi put van granica Srbije, u Podgorici odnosno Crnoj Gori na čijem je tržištu magazin BRAVO čitan gotovo 13 godina!
Veliki broj mladih ljudi, raspoloženih za diskusije okupio se u prostrorijama PR Centra u Podgorici. Konferenciju je otvorila gospođa Sandra Štajner, generalna direktorka Telenora Crna Gora.
“Posebno mi je drago da prvu konferenciju van granica Srbije u saradnji s Color Press Grupom organizujemo baš u Crnoj Gori. Ideja je da Teen Talk nastavimo i narednih godina, iskreno se nadam da će imati taj odjek koji je imao i na prethodnim konferencijama koje smo zajedno radili. Zašto je Telenor u ovome i zašto je nama ovo posebno važno: Internet je jedna fantastična mogućnost za sve vas da, pre svega, stičete znanja, da se povezujete sa svojim prijateljima pa i onima koje ne poznajete, da se igrate na Internetu... Ali sve to je izuzetno važno raditi u jednom sigurnom okruženju! Kada kažem sigurnom, mislim na to da je odgovornost na vama i vašim roditeljima, ali i na nama i našoj kompaniji koja pruža usluge Interneta. Upravo zato, ovde u Crnoj Gori dugi niz godina imamo inicijativu za koju sam sigurna da znate, zove se 'Surfuj pametno' gde smo imali skoro 500 radionica sa skoro 14.000 dece. Na tim radionicama pričali smo upravo o tome zašto je važno biti pametan dok si na Internetu. Telenorov tim će vam danas predstaviti neke nove servise, nove zanimljivosti za koje se nadamo da će vam biti zanimljive. Iskreno se nadam da ćete se pre svega zabaviti, aktivno učestvovati u programu i da se vidimo i iduće godine”, rekla je gospođa Štajner.
Prvi case study na podgoričkom #TeenTalk2015 nosio je naziv “Career coaching: Kako načiniti pravi izbor budućeg zanimanja", gde su mladi uz pomoć Srđana Vukčevića, biznis trenera i osnivača kompanije “Blu Kouč” mogli da se upoznaju s najvećim preprekama pri donošenju odluke o karijeri nakon školovanja.
„Ostvari svoj san: Na koji način inovatori i jutjuberi grabe do uspeha?“ naziv je prve panel diskusije. Na ovaj način predstavili smo najtalentovanije lokalne tinejdžere-naučnike, kao i mlade zvezde novih medija – blogere i jutjubere.
Tokom refreshment breaka u holu PR Centra, gosti su imali priliku da učestvuju u nagradnom kvizu, a "Telenor" je njihovo znanje nagradio selfi stickovima.
Drugi case study - "Kako smo pobedili rak!" bio je posvećen svoj deci koja se bore protiv ove opake bolesti. Prezenterka je bila devetnaestogodišnja Bojana Krstović, članica udruženja “MladiCe”, grupe mladih lјudi koji pružaju vršnjačku podršku obolelima od karcinoma i svim srcem rade na pobolјšanju sveta.
Druga panel diskusija "Između fantazije i realnosti: Stvaraju li mediji nove mlade nasilnike?“ je, očekivano, veoma zainteresovala mlade u publici ne ostavljajući ih ravnodušnima, te su imali mnogo toga da pitaju i da podele s vršnjacima. Takođe, kroz panel je poslata i jasna poruka da je svaki vid nasilja za osudu i da nasilje teba prijaviti.
Case study koji smo ostvarili u saradnji s našim prijateljima iz kompanije “Telenor” - „Digitalni servisi“ veoma se dopao tinejdžerima: pomno su slušali sve što su im Aleksandra Beratović i Tamara Džuver prezentovale. Nakon sjajne prezentacije, pozvale su publiku da im se pridruži na bini i uslikali jedan grupni selfi.
Usledio je panel "Internet zamke: Bezbednost mladih u digitalnom svetu", koju smo takođe realizovali u partnerstvu s “Telenorom” gde je naglasak bio na odgovornosti koje svako ko koristi Internet mora biti svestan, o čemu je i pričala gospođa Sandra Štajner.
Ipak, najburnije reakcije i najviše pitanja iz publike pokrenula je poslednja panel diskusija „Znanjem do zrelosti: Treba li nam seksualno obrazovanje u školama?“. Nedovoljna informisanost, pogrešan pristup u obrazovanju, te stid i nedostatak komunikacije među mladima navedeni su kao ključni problemi ove teme.
Zaključak konferencije je sličan onome u stvarnom životu, a to je da ne postoji sveobuhvatna formula niti jednostavno rešenje za bilo koji problem s kojim se susrećemo, kao ni patentirano rešenje kako da se se zaštitimo od nasilja. Odgovornost je uvek na prvom mestu. Činjenica da ne mogu promeniti druge bi trebalo da bude jasan pokazatelj da svako što više radi na sebi. Digitalni mediji pružaju mnoge mogućnosti mladima danas. Onlajn svet samo je nova, digitalna manifestacija “off-line” sveta u kome vladaju ista pravila ponašanja i vrednosni sistemi. Budite pažljivi, surfujte pametno!