Promocija specijalnog godišnjeg izdanja engleskog magazina „The Economist“ pod naslovom „The Economist: svet u 2016.“ održana je na Fakultetu političkih nauka u organizaciji Centra za studije Sjedinjenih Američkih Država Fakulteta političkih nauka i izdavačkog preduzeća Color Press Group.
Učesnici promocije bili su Robert Čoban, predsednik Color Press Groupe, izdavača ovog prestižnog godišnjaka za Srbiju, prof. dr Dragan R. Simić dekan Fakulteta političkih nauka, Boško Jakšić, spoljnopolitički komentator dnevnog lista “Politika”, prof. dr Dušan Pavlović Fakultet političkih nauka i prof. dr Ivo Visković Fakultet političkih nauka.
„Ovo izdanje magazina predstavlja jedan dobar kataloški vodič i u njemu je sadržano ono što je obeležilo ovu godinu, kao i predviđanja šta će biti sledeće. Ključno pitanje je da li će kriza nestati ili će se produbiti“, rekao je spoljnopolitički komentator dnevnog lista ,,Politika“ Boško Jakšić. On je dodao da su 2015. godinu obeležile ukrajinska, grčka, kao i izbeglička kriza koju 40 procenata Evropljana smatra najvećim izazovom. ,,Izbeglička kriza se mora rešiti tamo gde je nastala, pre svega u Siriji, a to znači konačno stabilizovati to područje koje je nesigurno već decenijama. Mogućnost za diplomatsko rešavanje postoji, ali problem su sučeljeni interesi SAD-a i Rusije“, izjavio je Jakšić.
Dekan Fakulteta političkih nauka prof. dr Dragan R. Simić rekao je da su prognoze moguće i veoma važne. „Treba se baviti strateškom futuristikom. Pojedinci i narodi koji ne planiraju budućnost, barem kratkoročno, izgubljeni su u današnjem dinamičnom svetu“, ukazao je Simić. On je istakao da je magazin veoma kvalitetan i sadržajan, da je zbog toga saradnja sa Color Press Group-om korisna za naše studente.
Predsednik Color Press Group-e Robert Čoban naveo je da je ovo sedmo po redu specijalno godišnje izdanje magazina, dok se četvrti put predstavlja na Fakultetu. „Od zrna prašine za nekoliko godina stvorili smo nešto što pozitivno utiče na međunarodne odnose i poziciju Srbije. Bez problema se ističe položaj manjina, interesi naše zemlje i problem Kosova“, naglasio je Čoban. On je objasnio da je ova vrsta magazina privukla oglašivače koje Color Press Group do sada nije imala i da su dobili drugi vid kompanijske reputacije.
„Nedeljna izdanja su veoma analitična i ne postoji nedeljnik koji može da prevaziđe The Economist. Zabluda je da se nedeljni broj bavi samo ekonomskim temama, jer se veliki deo bavi i kulturom, naukom, tehnologijom, politikom, odnosom politike i ekonomije, kao i međunarodnim odnosima“, kazao je prof. dr Dušan Pavlović. On smatra da magazin po obimu tema za svakog studenta politikologije i međunarodnih odnosa predstavlja nezaobilazno štivo za konsultovanje.
„Teško je praviti prognoze, naročito kada su u pitanju kompleksni i dosta problematični odnosi, zato gajim izraženi skepticizam prema predviđanjima. Ipak, kroz ovaj magazin dobijamo jednu širu sliku koju često nemamo, a studenti mogu dosta toga da nauče“, istakao je prof. dr Ivo Visković. Prema rečima Viskovića Srbija će naredne godine morati da se opredeljuje na osnovu spoljnjih uticaja više nego unutrašnjih. „Srbija se opredelila za pridruživanje Evropskoj uniji. To će nam odgovarati na duži rok, dok će na kraći biti teško“, smatra Visković.